divendres, 9 d’octubre del 2015

RACONS

Aquesta setmana hem començat l´activitat de racons.

Han estat els següents:

* On anem?
* What?
* La maleta fantàstica
* Moblem- nos!

Els Racons es programen perquè l'alumnat treballi diferents competències bàsiques, de manera que tot l’alumnat hi participa. Es parteix d’unes propostes lúdiques i engrescadores
Als racons s’hi va en petit grup per tal de compartir experiències i poder aprendre dels altres...


Cada racó, a partir de propostes flexibles, ha de generar activitats de llenguatge, de descoberta i de matemàtiques que promoguin la simultaneïtat i l’adquisició d’algunes de les següents competències :

Competències comunicatives
Competències matemàtiques i de raonament
Competències per la comprensió i la descoberta del medi
Competència digital, audiovisual i del tractament de la informació
-parlar
-escoltar
-llegir
-comprendre
-escriure
-numerar
-calcular
-amidar
-aplegar, representar i interpretar dades de la realitat,
-ordenar i representar relacions,
-raonar i cercar estratègies
-observar,
-descriure,
-analitzar fenòmens (nat/soc):
   canvis,
   continuïtats,
   causes
   i conseqüències 
-cercar informació
-comprendre
-seleccionar dades
-interpretar
-utilitzar recursos digitals per l’ús de les competències  matemàtiques


En les sessions de racons es poden treballar simultàniament activitats diferents, tant pel que fa al grau de dificultat com a l’ús de diferents estratègies i habilitats competencials. Les activitats generen autonomia i col·laboració a partir de materials i d’activitats que promouen situacions d’aprenentatge compartit. El mestre o la mestra presenta, modela, dinamitza i observa la comprensió que es fa de l’aprenentatge.

OBJECTIUS

Amb aquests racons pretenem que l'alumne:

Sigui autònom en l’aprenentatge.

Aprengui mitjançant l’assaig i l’error i amb la interacció amb els seus companys/nyes.

Utilitzi la lectura i el tractament de la informació com a estratègia d’aprenentatge.

Pensi, reflexioni, descobreixi i tingui iniciatives.

Progressi en l’adquisició i en l’ús de les competències bàsiques

Es comuniqui i treballi de forma col·laborativa amb els companys i les companyes. 


Vegeu- ne un tast!!!













1 comentari:

  1. SILVIA: Els de cicle superior som els millors.
    MARTINA: els videos de racons són súper graciosos!!
    MARTA: Jaume ets el millor profe.

    ResponElimina